Breng je profiel tot leven met de nieuwe video feature: LinkedIn Cover Story. LinkedIn rolt de Creator Mode uit met als belangrijkste feature de LinkedIn Cover Story. Wat kun je hier precies mee doen? Met een Cover Story kun je een korte, persoonlijke video op jouw profiel plaatsen. Jezelf laten zien (meer dan alleen via de traditionele CV) wordt steeds belangrijker en deze nieuwe feature helpt hierbij.
De LinkedIn Cover Story kun je zien als een elevator pitch over jezelf want de lengte van het filmpje is 20 seconden. Het gepersonaliseerde filmpje wordt vertoond op de plek waar nu de profielfoto staat en wordt kenbaar gemaakt middels een oranje ring om de foto heen. De video speelt automatisch in-frame een preview af, zonder geluid. Wanneer je erop klikt verschijnt de video met jouw gepersonaliseerde boodschap.
Naast bovenstaande feature is het ook binnenkort mogelijk om hashtags in te voegen binnen je profiel, over onderwerpen waar je veel over post. Creator Mode wordt ook aangevuld met audiotoepassingen, bekend van Clubhouse. In deze audiorooms kun je echt in gesprek met je professionele netwerk en biedt LinkedIn haar leden een steeds completere manier van online netwerken aan. Hierdoor wordt dit platform de ultieme ‘one stop shopping’ plek voor professioneel netwerken anno 2021.
Wat zijn de voordelen?
Een Cover Story is een mooie manier om jezelf op een snelle en professionele manier te introduceren aan je volgers, doelgroep, klanten, opdrachtgevers en collega’s. De tool maakt het bovendien gemakkelijk om jouw carrière doelen, skills en persoonlijkheid te tonen, op een visuele manier.
- Presenteer jezelf op een professionele manier;
- Spreek opdrachtgevers en klanten persoonlijk aan;
- Creëer een diepgaandere eerste indruk.
Wanneer is het beschikbaar?
De eerste testen zijn achter de rug en de features worden wereldwijd in stappen uitgerold en beschikbaar gemaakt. Heb je een LinkedIn-profiel dan krijg je vanzelf toegang tot deze nieuwe mogelijkheden.
Bron: LinkedIn, Frankwatching, Proven Context