Adviseur ICT Sr. Architectuur en Transformatie

Noord-Holland 36 u p/w 12 maanden HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Bestanddelen van de opdracht:

Het team automatisering van de GGD is in transitie. In het kader van het besluit dat genomen is om alle ICT dienstverlening van de GGD in de stedelijke regie organisatie op te nemen is er een T&T Programma opgezet. De transitie komt in een stroomversnelling. Hiervoor is een senior adviseur en coördinator nodig binnen het team automatisering. Hij/ zij fungeert als technisch rechterhand van de Teamleider Automatisering GGD voor het transitie programma. De Senior adviseur is verantwoordelijk voor het coördineren van de werkzaamheden binnen het team voor het opleveren van producten aan de strategische partners in het kader van het programma. De adviseur neemt deel in verscheidene vergaderingen binnen het programma en adviseert over de mogelijkheden en de aanpak. Hij/zij leidt samen met de teamleider automatisering ter prio 1 team bij verstoringen of security issues.
De Senior is verantwoordelijk voor de inhoudelijke kennisdeling tussen de partijen aangaande de transformatie. Het signaleren van risico’s zowel technisch als op security vlak. Het sparren met de teamleider automatisering. Het schrijven van rapportages en voorstellen aangaande de technische eisen.

Werkzaamheden:

  • coördineren van het team en het werk aan gaande de transformatie zo dat deadlines worden behaald;
  • geven van technisch en architectuur advies;
  • ondersteunen van de teamleider automatisering in het schrijven van voorstellen en memo’s;
  • deelnemen aan en uitvoeren van changes en migraties.
Op te leveren resultaat:

  • aanleveren van alle producten benodigd voor de inrichting en transformatie van de ICT omgeving naar de strategische partners;
  • realiseren van succesvolle en volledige technische kennis deling voor de overdracht van de ICT omgeving naar de strategische partners;
  • voorbereiden van en bijdragen aan besluitvorming stukken.
Afstemming:

  • Wekelijks overleg met teammanager en het project team T&T.
  • Diverse overleggen met de strategische partners, het team automatisering en de afdelingen.
 
Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Alle Amsterdammers en Amstellanders hebben recht op gelijke kansen op gezondheid in de meest brede zin van het woord. Daar werken wij elke dag aan. GGD Amsterdam is de grootste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland. Er werken circa 3.500 mensen verspreid over verschillende locaties. Wij bewaken en bevorderen actief de gezondheid en veiligheid van de bevolking. We willen gezondheidsachterstanden verkleinen en zelfredzaamheid bevorderen om participatie te verbeteren. Onze afdeling bestaat uit een helpdesk en beheerders samen zorgen wij voor de continuïteit van de GGD, daarnaast werken wij mee aan de transitie van onze gehele infrastructuur en dienstverlening naar de standaarden van de gemeente. Deze zullen onder centraal beheer geplaatst worden. We werken in een dynamische omgeving. Een interview met je directe collega's maakt deel uit van de selectie. We zijn op zoek naar iemand die per direct beschikbaar is.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt ervaring met transformaties en het opstellen van technische use cases bij een zorginstelling (ervaring met Glims) in de afgelopen 2 jaar.
  • Je hebt leidinggevende en coördinerende ervaring in een zorginstelling de afgelopen 2 jaar.
  • Je bent senior specialist Citrix en heeft kennis en ervaring met migraties van Citrix omgevingen naar Azure dit komt duidelijk naar voren uit de CV.
  • Je hebt ervaring bij een zorginstelling in de afgelopen 2 jaar waar gewerkt wordt met: Skype for business Quandago RES One Workspace, RES One Automation APP-V, AD, DNS, DHCP, ADFS, SCOM, SCCM, AlwaysOn VPN, VMware v Center Citrix, Powershell.
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau.
  • Je beschikt HBO ict opleiding.
Wensen bij de opdracht:

  • Je hebt ervaring met project management.
  • Je hebt ervaring met Agile en Lean.
  • Je hebt ervaring als architect.
  • Je hebt ervaring met het deelnemen in CAB.
Competenties:

  • (Aan)sturen Gevorderd niveau
  • Analytisch vermogen Gevorderd niveau
  • Delegeren Gevorderd niveau
  • Organisatiesensitiviteit Gevorderd niveau
  • Mondelinge vaardigheid Gevorderd niveau
  • Assertiviteit Basis niveau

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-07629
Locatie Amsterdam
Startdatum 2 december 2024
Einddatum 1 december 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 36 u p/w

Sluitingsdatum 15 november 2024 07:00

Kan ik je op weg helpen?

Anouk van der Pijl

a.vanderpijl@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 192 57
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail