Adviseur Inkoop

Utrecht 32 u p/w 6 maanden HBO;Universitair
Swoosh-headers

Functieomschrijving

BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen.

  • Hieraan wordt gewerkt vanuit 5 units: Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)
  • Natuurinformatie en Natuurbeheer
  • GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen
  • Stikstof en Natura 2000
  • Bedrijfsvoering
Je komt te werken binnen de unit Bedrijfsvoering. Deze unit, bestaande uit circa 20 medewerkers, ondersteunt de andere units met inkoop, HR, financiën, bedrijfsjuridische zaken, communicatie, secretariaat en de balie (inclusief vergadercentrum). De unit Bedrijfsvoering is sinds 2018 sterk gegroeid. Sinds 2024 is de bedrijfsvoering van BIJ12 en van IPO samengevoegd tot bedrijfsvoering Interprovinciaal Overleg.

Werkzaamheden:
Als inkoper ondersteun je collega’s met het doorlopen van alle stappen in het inkoopproces. Het inkooptraject bestaat uit de voorbereiding, het bepalen van de inkoopstrategie, het uitvoeren van aanbestedingen, de registratie in systemen en een goede overdracht naar gebruikers en contractmanager.
Daarnaast bestaan de werkzaamheden uit het adviseren op het gebied van:
  • algemene inkoop- en contractvraagstukken
  • contractmanagement (verlenging, uitbreiding)
  • enkelvoudige onderhandse uitvragen
  • meervoudige onderhandse uitvragen en begeleiden van het proces
  • nationale en Europese aanbestedingen en begeleiden van het proces
  • inhuuraanvragen
  • afwijkingen op de Algemene Inkoopvoorwaarden BIJ12 en accorderen van de afwijkingen
  • aanvragen tot afwijkingen van het inkoopbeleid aan de directie
  • het inkoopbeleid
  • het gebruik van BIJ12 inkoopformats.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt een afgeronde opleiding HBO/WO opleiding in relevante richting.
  • Je hebt minimaal drie jaar recente ervaring (in de laatste 5 jaar) met het zelfstandig uitvoeren van meervoudige / nationale / Europese aanbestedingen (op het gebied van diensten en of leveringen) bij een (semi)overheidsorganisatie.
  • Je hebt gedegen, praktische kennis van en ervaring met de Aanbestedingswet 2012, Europese regelgeving op het gebied van inkoop en aanbesteding, de Gids Proportionaliteit en privaat- en bestuursrechtelijke aspecten van inkoop en aanbestedingen bij de overheid.
Wensen bij de opdracht:

  • Je hebt werkervaring met het inkopen van diensten op tactisch niveau bij een aanbestedende dienst.
  • Je hebt werkervaring als inkoopadviseur bij een provincie, gemeente of Rijksoverheid.
  • Je hebt de opleiding van NEVI 1 Publiek en of NEVI 2 Publiek dan wel een vergelijkbare opleiding op het gebied van inkoop in de publieke sector succesvol afgerond.
  • Je hebt werkervaring als inkoopadviseur voor ICT aanbestedingen bij een provincie, gemeente of Rijksoverheid.
Competenties:

  • Begrijpt de dynamiek van een inkooptraject in uitvoering.
  • Ervaring met externe stakeholders.
  • Toegankelijk.
  • Initiatiefrijk.
  • Resultaatgericht.
  • Samenwerker.
  • Durft verantwoordelijkheid te nemen.
  • Analytisch vermogen.
  • Flexibiliteit.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Plannen/organiseren
  • Overtuigingskracht
  • Hands-on mentaliteit. Je bent in staat te adviseren op tactisch niveau, maar tegelijkertijd steek je ook graag zelf de handen uit de mouwen.
  • Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden.
  • Een verbinder die de brug weet te slaan tussen verschillende belangen van betrokken organisaties.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-07180
Locatie Utrecht
Startdatum 18 november 2024
Einddatum 31 mei 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 32 u p/w

Sluitingsdatum 31 oktober 2024 11:00

Kan ik je op weg helpen?

Lois Duivenvoorden

l.duivenvoorden@bluetrail.nl
+31 (0)6 272 569 30
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail