BLVC / Bouwcoördinator Sr.

Noord-Holland 24-32 u p/w 24 maanden MBO;HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Je adviseert de procesmanagers en technisch projectleiders in het vroegtijdig vaststellen van BLVC-eisen binnen projecten. Je adviseert bij complexe projecten op voorhand op mogelijke knelpunten in de uitvoering.
Als BLVC- en bouwcoördinator ben je het informatie- en aanspreekpunt voor de GWW aannemers, de bouwende aannemers in opdracht van ontwikkelaars binnen het gebied Kogerveld wat betreft logistiek, bereikbaarheid en veiligheid. Je zorgt dat de diverse partijen in jouw projectgebied op een efficiënte wijze kunnen uitvoeren. Vanuit de coördinatie overleggen, plan en coördineer je de werkzaamheden van bouwaannemers, nutsbedrijven, infra en de maaiveldinrichting.

Je hebt een adviserende rol richting bouwers/aannemers, je collega's van het Ingenieursbureau en de omgevingsmanager en de bouwlogistiek en werken door diensten en bedrijven. In deze rol zorg je voor afstemming met (bouwende) partijen en bewaak je en zie je toe op vooraf overeengekomen BLVC eisen, om zodoende het gebied zo optimaal als mogelijk bereikbaar, leefbaar en veilig te houden. Aangezien het projectgebied direct grenst aan andere ontwikkelgebieden en de hoofdinfrastructuur, zorg je ook voor afstemming op het gebied van bouwlogistiek met aangrenzende ontwikkelgebieden en raakvlakprojecten.

Kwartiermaken/werkwijze ontwikkelen o.a.:

  • Als kwartiermaker ontwikkel je samen met de interne teams de rol van BLVC bouwcoördinator door naar een aanvullende rol binnen de huidige organisatie.
  • Daarvoor analyseer je welke processen aanvullend nodig zijn en kom je met voorstellen voor een taak en rolverdeling vanuit bestaande rollen en de nieuwe rol van BLVC Bouwcoördinator
  • Je creëert werkwijzen en inkomsten door precario gebruik van de openbare ruimte en tijdelijke verhuur voor gebruik van bouwgronden
Uitvoering in Kogerveld:

  • Coördineer je middels Coördinatie overleggen met de diverse uitvoerende partijen in je projectgebied (bouwaannemers, maaiveld, infra, kabels en leidingen);
  • Ben je verantwoordelijk voor het actueel houden van het BLVC kader van je gebied;
  • Ben je voorzitter van de Coördinatie-overleggen;
  • Ben je eerste aanspreekpunt voor bouwaannemers en nutsbedrijven in de uitvoering;
  • Ben je verantwoordelijk voor de afstemming met afdelingen van het beheer, handhaving, verkeer etc. en met projectteams in aangrenzende ontwikkelgebieden;
  • Stem je, in overleg met opdrachtgevers, vraagstukken af met handhaving, de verkeersregisseur, ontwikkelaars en bouwaannemers;
  • Voer je start-bouwgesprekken met (bouw)aannemers en ziet toe op de gemaakte afspraken;
  • Adviseer je aannemers bij het opstellen van de BLVC-plannen en ben je verantwoordelijk voor de accordering van die plannen en toetst op naleving ervan;
  • Schakelt snel met diverse diensten binnen de gemeente om calamiteiten te voorkomen.
  • Lever je advies aan je procesmanager voor het opstellen van de overeenkomsten met derden in het kader van bouwlogistiek;
  • Stem je omgevingsaspecten af met de omgevingsmanager.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen voor de opdracht:

  • Je hebt minimaal HBO werk en denkniveau, minimaal een MBO kader diploma, bij voorkeur in civiele techniek of verkeerskundige richting.
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar met BLVC en bouwcoördinatie bij een grote gemeente (groter dan 150.000 inwoners) of bij Rijkswaterstaat vanuit langdurige beheerscontracten of een groot infrastructuur project in een complexe stedelijke omgeving.
  • Je hebt ervaring met het organiseren en voorzitten van overleggen met Aannemers en Kabels en leidingbedrijven bij voorkeur in de Gebiedsontwikkeling.
  • Je hebt een goed ontwikkelde antenne voor het sentiment bij bouwers/projectontwikkelaars, bestuurlijk, maatschappelijk en ambtelijk.
Gewenste competenties:

  • Je bent omgevingsbewust en voelt aan hoe je mensen kan bewegen in de juiste richting;
  • Een stevige en verbindende persoonlijkheid, die goed kan coachen en junioren kan opleiden in het vakgebied.
  • Je bent sensitief ten aanzien van relationele, bestuurlijke en maatschappelijke processen;
  • Je hebt ook ervaring met het aansturen en verbinden van mensen en organisatiedelen;
  • Resultaat behalen: dat is wat jij doet en daarin stimuleer je ook anderen;
  • Collega’s kunnen rekenen op jouw betrokkenheid en je draagt bij aan de sfeer in het team.
  • Je bezit onderhandelings- en beïnvloedingsvaardigheden.

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort

1
Referentienummer 2024-07946
Locatie Zaandam
Startdatum 1 januari 2025
Einddatum 1 januari 2027
Optie op verlenging Ja
Uren per week 24-32 u p/w

Sluitingsdatum 21 november 2024 16:00

Kan ik je op weg helpen?

Kevin Stakenburg

k.stakenburg@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 204 30
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail