Business Analist Inkoop

Noord-Holland 38 u p/w 12 maanden HBO;Universitair
Swoosh-headers

Functieomschrijving

De afdeling Inkoop, Contractmanagement & Logistiek (IC&L) zit in een belangrijke fase van een veranderproces: Vanuit de doorontwikkeling van de afdelingsvisie krijgen de inkoopteams meer vrijheid, verantwoordelijkheid en eigenaarschap krijgen door het aanbrengen van focus en expertise. Om deze verschuiving te realiseren, lopen er momenteel parallel meerdere optimalisatietrajecten die de dienstverlening van de afdeling Inkoop naar een volgend niveau gaan tillen. Cruciaal voor de succesvolle conceptualisatie, implementatie en uitvoer van deze optimalisatie trajecten, zijn heldere data-gedreven inzichten, een sluitende financiële onderbouwing en - waar nodig - sturing in de oplosrichting. De door de overheid aangekondigde verscherpte aandacht op de uitgaven van het hoger en wetenschappelijk onderwijs maakt dat sturing op de uitgaande financiële stromen momenteel belangrijker is dan ooit. 

De rol van Business Analist Inkoop vervult tijdens deze periode van verandering een belangrijk onderdeel van het Inkoop team. Het bijdragen aan een rechtmatige inkooporganisatie, het verhogen van de professionaliteit en het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening gaat namelijk hand-in-hand met de behoefte aan meer inzicht, begrip, controle en risico inventarisaties.

Door jouw kennis en begrip van zowel de financiële stromen en mechanieken in een organisatie, je begrip van hoe een inkoopafdeling functioneert, je analytische en structurerende vaardigheden en je aangeboren nieuwsgierigheid en drive om de wereld om je heen te verbeteren maakt jou de sparringpartner die nu nodig is.

In je nieuwe rol bevind jij je op het snijvlak van Business Intelligence, Business Control en Inkoop, vind je een uitstekende leef/werk balans en dito werkdruk, rapporteer je direct aan de teamleider strategische inkoop en werk je hybride vanaf (onder andere) je standplaats op de Hogehilweg in Amsterdam Zuidoost.
 
Dit ga je doen:

  • Verzamelen, rangschikken, gebruiken en combineren van data zodat jij inzichten biedt over de bedrijfsvoering, kwaliteit en voortgang aan collega’s, teamleiders, afdelingshoofden en het MT;
  • Gevraagd en ongevraagd advies geven, voortvloeiend uit je bevindingen en analyses, welke leidt tot verbeteringen in service en kwaliteit, eigenaarschap en controle in de bedrijfsvoering en de rechtmatigheid van de inkoopprocessen;
  • Faciliteren van een spendanalyse inclusief het vertalen van je bevindingen en inzichten naar adviezen, risico-inventarisaties en verbeterplannen
  • Ondersteun van je afdeling vanuit jouw expertise bij controles van interne en externe partijen, audits en inspecties;
  • Bijdragen aan de rechtmatigheid van de inkoop- en aanbestedingstrajecten.

Hier ga je werken als Business Analist Inkoop bij de UvA in Amsterdam
Bij Facility Services beweeg je je in verschillende organisatieculturen van twee toonaangevende Amsterdamse onderwijsinstellingen die professionals en wetenschappers van de toekomst opleiden. Geen dag is hetzelfde. De vraag van onze klanten verandert voortdurend, en samen met jou verrassen we hen graag met onze oplossingen. Ons werk is daardoor afwisselend, mooi en complex. En dat in een lerende omgeving – dat laatste zit in ons DNA. Hierdoor kun je je bij ons ontwikkelen tot een brede professional en krijg je volop kansen om door te groeien. 

In deze functie ben je onderdeel van het strategisch inkoopteam van de afdeling Inkoop, Contractmanagement en Logistiek. Je gaat werken op ons kantoor op de Hogehilweg in Amsterdam-Zuidoost. De metro stopt er voor de deur. De werksfeer is informeel en collegiaal. In overleg, en afhankelijk van je werkzaamheden, werk je wisselend op de Hogehilweg, op de campus of thuis. 

De HvA en de UvA willen een organisatie zijn waarin iedereen zich welkom, gewaardeerd en thuis voelt. Amsterdam is rijk aan een verscheidenheid aan achtergronden en perspectieven. Die diversiteit zien we graag terug in ons personeel want dat maakt ons nog beter.

De HvA en de UvA staan hoog in de (internationale) rankings, met vernieuwend en maatschappelijk relevant onderzoek. Daarvoor zetten wij ons ook bij Facility Services in. Indirect – door te zorgen dat de randvoorwaarden meer dan op orde zijn – en ook direct. Wij leveren namelijk als dienst zelf óók een belangrijke innovatieve en maatschappelijke bijdrage. Onze speerpunten zijn digitalisering, duurzaamheid, divers talent & inclusie en samenwerken. Regelmatig betrekken we daar de opleidingen van de HvA en de UvA bij. Werk je vanuit FS aan een project of onderzoek? We vinden het geweldig als je daarbij samenwerkt met een onderzoeker, student of stagiair. 

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt minimaal een afgeronde bachelor opleiding in een relevante richting zoals bijvoorbeeld Bedrijfskunde, Business Intelligence, Business Analytics, Data Science of Business Control of je hebt een afgeronde bachelor opleiding aangevuld met relevante (post-hbo) opleidingen in de richting van Business Intelligence, Big Data of Financial Control;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen van financiële analyses en het vertalen van inzichten en conclusies naar adviesrapporten;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met Business Intelligence tooling, waaronder Power BI;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met het succesvol initiëren en uitvoeren van procesoptimalisaties.

Wensen bij de opdracht:
  • Je hebt affiniteit met inkoop; ervaring met inkoop binnen een overheidsorganisatie;
  • Je hebt ervaring als een controller of met het in control brengen van een organisatie.

Competenties bij de opdracht:
  • Analytisch
  • Zelfstandig
  • Gestructureerd
  • Onderzoekend
  • Kritisch

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-07925
Locatie Amsterdam
Startdatum 16 december 2024
Einddatum 31 december 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 38 u p/w
Intakegesprek 4 december 2024
Sluitingsdatum 29 november 2024 11:00

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail