Functieomschrijving
Utrecht heeft jou nodig! De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij afdeling Financiën van het organisatieonderdeel Financiën en Inkoop (F&I).
F&I is een bedrijfsvoering onderdeel die het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de gemeentelijke organisatie.
Jij komt te werken binnen de afdeling Financiën, in het team 'Planning & Control coördinatie/ Informatie & Techniek'. Hier werken ongeveer 20 collega's die zich bezighouden met alle facetten van het tot stand komen van de planning en control producten, van het opstellen van de financiële strategie, het maken van de planningen tot het analyseren van het rekening resultaat. Dit in nauw contact met de decentrale organisatie-onderdelen waar de uitvoering plaatsvindt.
Ons team Planning & Control coördinatie bestaat uit een Senior P&C coördinator, een aantal P&C coördinatoren en 2 medewerkers P&C Coördinatie. Binnen ons team wordt de planning en control coördinatie vormgegeven van de P&C producten: Programmabegroting, Voorjaarsnota, Bestuursrapportages, Jaarrekening en Management-cyclus voor de gemeente Utrecht. De producten komen tot stand in samenwerking met de collega's binnen de afdeling Financiën en de decentrale organisatieonderdelen.
Jouw taken:
- Inrichten, coördineren en bewaken van de planning; deze planning stem je af met de stakeholders en bij uitloop of calamiteiten escaleer je;
- Inrichten, coördineren en bewaken van het totstandkomingsproces van het product;
- Coördineren en bewaken van de inrichting/format van het product (boekwerk/website);
- Organiseren van de stakeholders, zorgen voor een overzicht van verantwoordelijken en zorgen voor afstemming gedurende het proces en beheer van de autorisaties;
- Coördineren en bewaken van de financiële mutaties (volgend uit Besteding en Dekkingsvoorstellen, wensen, knelpunten, bezuinigingen, majeure ontwikkelingen, technische begrotingswijzigingen);
- Coördineren en bewaken van het schriftelijke raadsvragen proces bij de P&C-producten;
- Bijhouden van het handboek financiën; jij voert hier regie op.
Wat wordt er van jou gevraagd?
Eisen bij de opdracht:
- Je hebt een afgeronde hbo opleiding.
- Je hebt een financiële opleiding afgerond/gevolgd.
- Je hebt meer dan 5 jaar in het genoemde werkveld van gemeente (overheidsorganisatie) en financiën.
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator Planning & Control (bij een grote gemeente/Overheidsorganisatie).
- Je hebt jouw werkervaring opgedaan bij een grote, ambtelijke organisatie.