Kwartiermaker Procestrekker Heffing

Noord-Holland 2 - 36 u p/w 6 maanden HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

De kwartiermaker Procestrekker Heffing zal de nieuwe functie in de praktijk gaan brengen, waarbij ruimte is voor het bijstellen van de functie. De kern van de functie is regie voren over het heffingsproces van één of meerder belastingheffingen. Je bent verantwoordelijk voor het proces van gegevensinwinning tot aan het opleggen van een goede belastingaanslag en alles wat daar tussenin gebeuren moet. Je regisseert het proces middels het gebruik van stuurinformatie en kwaliteitsinstrumenten. Je doel is om continu te verbeteren met als resultaat het behalen van een maximale opbrengst. Je realiseert je doelen samen met specialisten, allround medewerkers en de Procescoördinator Heffing.

Werkzaamheden

  • Zorgen voor een actuele gegevensinwinning;
  • Opstellen en uitvoeren van de planning binnen het heffingsproces;
  • Begeleiden en coachen van collega's die uitvoerend zijn binnen het proces;
  • Sturen en bijsturen aan de hand van dashboards;
  • Rapporteren over de voortgang en resultaten aan de proces coördinator en teamleider;
  • Komen met verbetervoorstellen in proces, uitvoering en automatisering.
Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Je komt te werken bij de directie Belastingen van de gemeente Amsterdam. Belastingen Amsterdam draagt er zorg voor dat alle Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor alle voorzieningen in de stad. De burgers en bedrijven moeten erop kunnen vertrouwen dat de gemeentelijke belastingdienst op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat. Belastingen is als organisatie volop in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Je komt te werken in het Team Heffing binnen de afdeling Waarderen, Toezicht en Handhaving. Je werkt samen met ca. 30 collega's aan de heffing van een groot aantal belastingmiddelen.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt ervaring met procesmanagement.
  • Je hebt ervaring met procesverbetering in een gegevensverwerkende organisatie.
  • Je hebt ervaring in het functioneel aansturen van medewerkers.
  • Je hebt een relevante opleiding op HBO niveau afgerond.
Wensen bij de opdracht:

  • Je hebt ervaring met het beheren en ontwikkelen van stuurinformatie.
  • Je hebt ervaring met het voeren van regie op processen.
  • Je hebt kennis van lokale belastingen.
  • Je hebt kennis van diverse procesmanagement technieken die ingezet kunnen worden bij procesverbetering.
Competenties:

  • Oordeelsvorming: Gevorderd
  • Omgevingsbewustzijn: Gevorderd
  • Klantgerichtheid: Gevorderd
  • Samenwerken: Gevorderd
  • Overtuigingskracht: Basis
  • Verantwoordelijkheid: Basis

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-07905
Locatie Amsterdam
Startdatum 15 december 2024
Einddatum 14 juni 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 2 - 36 u p/w

Sluitingsdatum 26 november 2024 07:00

Kan ik je op weg helpen?

Lois Duivenvoorden

l.duivenvoorden@bluetrail.nl
+31 (0)6 272 569 30
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail