Operationeel Manager

Overijssel;Zuid-Holland 36 u p/w 6 maanden HBO
Swoosh-headers

Functieomschrijving

De directie Dienstverlenen Afdeling Klantinteractie Kanalen van de Immigratie- en Naturalisatiedienst heeft een vrijgekomen taak voor een Manager backoffice Klantinformatiecentrum (FGR: Manager S12).
Het betreft hier een tijdelijke opdracht voor de duur van 6 maanden met een mogelijkheid tot een verlenging tot een jaar.

In deze functie werk je hybride. Daarbij wordt verwacht dat je op locatie in Den Haag en Zwolle aanwezig bent op momenten dat het voor de uitvoering van je functie of om organisatorische redenen gewenst is. Afstemming hierover gaat in overleg met je leidinggevende.

Migratie gaat om mensen. Mensen vragen asiel, willen hier studeren, bieden hier hun kennis aan, willen hier werken, of willen gewoon Nederlander worden. Met jaarlijks ongeveer 800.000 klantcontact momenten is het Klant Informatie Centrum één van de afdelingen binnen de IND met de meest klantcontacten. Verdeelt over diverse kanalen (telefonie, mail en chat) zoeken klanten contact met ons.

Wat ga je doen?
De IND is een organisatie die vaak in de politieke- en publieke belangstelling staat. Daarom is het zaak dat je de ontwikkelingen in de maatschappij en de IND op de voet volgt en in staat bent om de vertaalslag te maken naar de afdeling en je eigen team.
Als manager van de backoffice Klantinformatiecentrum geef je leiding aan ongeveer 25-30 medewerkers met standplaats Zwolle en Den Haag en lever je een bijdrage aan de verdere professionalisering en ontwikkeling van het team. Je formuleert in samenspraak met het team en de kanaalmanager Klantinformatiecentrum de doelstellingen, acties en resultaten. Samen met het team werk je proactief, resultaatgericht en met passie aan het bereiken van deze resultaten. Dit doe je samen met de andere managers en de medewerkers van de 6 andere Frontdesk teams. Daarnaast is het noodzakelijk dat je actief participeert in het MT van de afdeling Klantinformatiecentrum.

De voornaamste elementen in jouw rol zijn:

  • Leidinggeven met een empathische en coachende stijl, gericht op de gezamenlijke resultaten en doelstellingen;
  • Samen met de (senior) medewerkers stel je KPI vast en stuur je daarop;
  • Data en cijfermatig gedreven stel je analyses op, kom je met verbetervoorstellen en je bent succesvol in de uitvoering.
  • Je bent een verbinder en weet een team (verdeeld over twee locaties) te motiveren en weet daarnaast ook de verbinding te maken met de collega’s van de Frontdesk (verbinding eerste lijn en tweede lijn);
  • Je hebt ervaring met veranderende processen;
  • Vanuit je proactieve klantgerichtheid heb je oog voor de relatie tussen klant en organisatie, feedback en reviews;
  • Je bent bekend met het Dienstverleningsconcept van de IND en kunt dit vertalen naar de werkzaamheden van de afdeling Telefonie.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring binnen een contactcenter in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met veranderprocessen.
  • Je hebt kennis van en ervaring met verzuimbegeleiding.
Wensen bij de opdracht:

  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring binnen de (Rijks) overheid.
  • Je hebt 2 jaar kennis van en ervaring met het doen van verbetervoorstellen en kan dit aantonen aan de hand van relevante werkervaring.
Competenties:

  • Leidinggeven
  • Ontwikkelen van medewerkers
  • Omgevingsbewustzijn
  • Reflecteren
  • Organisatiesensitiviteit

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-07302
Locatie Den Haag en Zwolle
Startdatum 1 december 2024
Einddatum 31 mei 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 36 u p/w
Intakegesprek 14 november 2024
Sluitingsdatum 29 oktober 2024 09:00

Kan ik je op weg helpen?

Tariq Wijnants

t.wijnants@bluetrail.nl
+31 (0)6 345 422 35
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail