Programma Coördinator TAW

Zuid-Holland 36 u p/w 12 maanden Universitair
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Als programmacoördinator Aanpak Wachttijden ben je onderdeel van Team Aanpak Wachttijden (TAW) en ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het team. Het jouw doel om in de periode tot en met 2025 de transformatie in een aantal jeugdregio’s te bevorderen, waardoor de wachttijden op den duur afnemen.

Verantwoordelijkheden

  • Regie voeren op de verschillende (project)onderdelen binnen de aanpak Wachttijden (zowel in de regio’s als landelijk).
  • Zorgen dat processen op elkaar aansluiten en mensen hun werk effectief kunnen uitvoeren.
  • Helpen en meedenken met de inhoud van de verbeteringen, waarbij zorgdraagt dat ontwikkelingen passen bij de lokale context.
  • Zorg dragen voor de afstemming met opdrachtgevers en netwerkpartners die van belang zijn voor de kwaliteit en de continuïteit van de opdracht.
  • Zorg dragen voor een leercyclus door de opgedane kennis van alle projecten weer mee te nemen in de systematische analyse en aanpak van de wachttijden.
  • Verantwoordelijk voor de werving van nieuwe regio’s en leiding geven aan de projectleiders.
  • Bijdragen aan de eerstelijnsbemiddelingen OZJ als adviseur.
  • De samenwerking in een aantal jeugdregio’s bevorderen, waardoor de opdrachtgever- en opdrachtgeverschap beter kan worden ingevuld.
  • Adviseren en ondersteunen van het team eerstelijns bemiddelingen OZJ tijdens de bemiddelingsgesprekken.
  • Waar nodig de rol van gespreksleider vervullen in nauwe afstemming met de regioadviseurs O&O van het Platform Sociaal Domein
De opdracht wordt uitgevoerd door een multidisciplinair team, en bestaat uit zo’n 20 medewerkers. Als programmacoördinator ben je zowel samen met de programmamanager, de opdrachtnemer van de opdracht Wachttijden, verantwoordelijke voor de dagelijkse aansturing van het team wachttijden. Je legt samen met de programmamanager verantwoording af aan VWS en VNG.
Binnen het team Wachttijden overleg je regelmatig met de programmamanager, de procescoördinator, projectsecretaris, de projectleider(s), adviseur data en draag je inhoudelijk bij aan de verschillende ontwikkeltrajecten. Deze aanpak vraagt daarnaast om een gezamenlijke inzet van aanbieders en gemeenten, en op landelijk niveau samenwerking met VNG en het Rijk.

Werkzaamheden
  • Je hebt de dagelijkse leiding over het programma wachttijden
  • Je bewaakt de voortgang op afzonderlijke projecten en stuurt op samenhang tussen de projecten. Je houdt het overzicht over en verbinding tussen alle lopende projecten
  • Signaleert rode draden tussen de verschillende onderdelen en vanuit de regionale aanpakken die in andere regio’s bruikbaar kunnen zijn. Hierin stem je nauw af met het team Wachttijden, OZJ, Platform Sociaal Domein
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en strategie van het leernewerk
  • Je bent aanspreekpunt voor bestuurders en projectleiders van verschillende regio’s
  • Je stuurt de projectleiders, projectsecretaris en procescoördinator aan
  • Je bent verantwoordelijk boor de borging van de aanpak, op onderdelen en als geheel
  • Je signaleert en legt verantwoording af ten aanzien van de totale aanpak in de diverse regio’s aan de landelijk opdrachtgevers (VWS/VNG)
  • Je rapporteert over de voortgang en de geleerde lessen, en brengt in afstemming met het team Wachttijden geef je adviezen voor meerdere partijen (aan de regio’s, de opdrachtgever binnen OZJ en VWS/VNG)
In december 2025 zijn de regio’s die door de aanpak worden begeleid op zo’n manier ondersteund en geactiveerd dat zij een duurzame weg zijn ingeslagen richting het terugdringen van wachttijden. De opdrachtgevers worden geïnformeerd over de voortgang d.m.v. in- en externe voortgangsrapportages

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je hebt WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring met het inzetten van beleid op jeugddomein in de rol van secretaris of coördinator.
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring met het betrekken van partijen (met verschillende belangen bij een politiek gevoelig onderwerp) binnen de specialistische jeugdhulp in de rol van coördinator.
  • Je hebt minimaal 8 jaar werkervaring met afstemming met bestuurders (politici, wethouders).
Wensen bij de opdracht:

  • Je hebt toegang tot een actief landelijk en regionaal netwerk in de jeugdhulp op het thema wachttijden binnen de volgende categorieën/ organisaties: - binnen de gemeentelijke overheid; -binnen de Rijksoverheid; - binnen lokale aanbieders; - binnen beroepsorganisaties; - binnen cliënt organisaties; - binnen kennis- en wetenschapsinstituten die zich bezighouden met het jeugddomein.
  • Je hebt werkervaring met stakeholdermanagement in complexe bestuurlijke organisaties zoals (lokale)overheden en jeugdzorginstellingen.
  • Je hebt werkervaring in de rol van programmacoördinator in het terugbrengen van de wachttijden binnen de jeugdzorg.
  • Je hebt werkervaring met maatschappelijk en/of politiek gevoelige onderwerpen.
Competenties:

  • Doel- en resultaatgericht
  • Analytisch
  • Zelfstandig
  • Sensitief en overtuigend communiceren
  • Netwerker
  • Oplossingsgericht
  • Overzicht en hoofdlijnen bewaken
  • Schakelen tussen beleid en uitvoering

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-08057
Locatie Den Haag en thuiswerken
Startdatum 17 december 2024
Einddatum 31 december 2025
Optie op verlenging Ja
Uren per week 36 u p/w
Intakegesprek 11 december 2024
Sluitingsdatum 4 december 2024 11:00

Kan ik je op weg helpen?

Beau Spruit

b.spruit@bluetrail.nl
+31(0)6 184 20 429
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail