Projectmanager Inkoop Aanvullende Zorg Wmo

Utrecht 32 - 36 u p/w 14 maanden Universitair
Swoosh-headers

Functieomschrijving

Utrecht heeft jou nodig! De Gemeente Utrecht is per direct op zoek naar een ervaren en gedreven programmamanager inkoop voor de inkoop van aanvullende zorg (AvZ) binnen de Wmo. Met jouw kennis van aanbestedingen en goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn weet je een complex inkooptraject volgens planning tot een goed einde te brengen, met focus op de behoeften van kwetsbare inwoners van de stad.

Het Utrechts inrichtingsmodel in de WMO kent drie sporen: aanvullende zorg, basiszorg en de sociale basis. De gemeente werkt aan een vernieuwde inkoopstrategie om de aanvullende zorg te stroomlijnen (aanbestedingswaarde van 151 miljard euro over 10 jaar). In de Wmo-beleidsnota Samen Leven samen zorgen wordt benadrukt dat professionele zorg aanvullend moet zijn op wat elders al geboden kan worden (‘voorliggend’), en dat specialistische ondersteuning alleen wordt ingeschakeld als basiszorg en sociale basis niet toereikend zijn.
Deze aanpak vraagt om nauwe afstemming tussen de zorgsporen en met andere parallelle inkoop- en subsidietrajecten binnen de gemeente. De focus van dit inkooptraject ligt op aanvullende zorg (zowel individueel als groepsgericht), waarbij de gemeentetaken onder de Wmo centraal staan. Mogelijk worden ook centrumgemeentetaken opgenomen, afhankelijk van of hervormingen binnen de huidige contracten gerealiseerd kunnen worden.
Door hervormingen binnen het sociaal domein is inhoudelijke verandering noodzakelijk, zodat zorg duurzaam en betaalbaar blijft. Jij als programmamanager kunt stevig omgaan met weerstand en bestuurlijke gevoeligheden. Een belangrijk onderdeel van de procedure is het organiseren en begeleiden van consultaties en gesprekken met zorgorganisaties, professionals en inwoners, samen met een inkoper.

Je stimuleert vernieuwende ideeën en creatieve oplossingen, zodat ondanks schaarse middelen de zorg kwalitatief en toegankelijk blijft voor de meest kwetsbare inwoners. Dit alles natuurlijk in lijn met de Wmo 2015 en de Utrechtse Wmo beleidsnota ‘Samen leven, Samen zorgen’. Tot slot werk je nauw samen met een inkoopadviseur en andere gemeente-collega’s (beleidsadviseurs, contractmanager, adviseur bestuurlijke zaken, controller en juristen) om structuur en richting aan het inkooptraject te geven.

Taken

  • Inrichten van programma organisatie ten behoeve van inkooptraject
  • Opleveren van een Nota van Uitgangspunten voor de raad; in deze Nota zijn inhoudelijke uitgangspunten opgenomen, alsmede uitgangspunten ten aanzien van de inrichting van het zorglandschap en de toegang. Deze Nota is vervolgens de basis voor programma’s van eisen en de uitvoering van het inkooptraject
  • Leiding geven aan inkooptrajecten voor aanvullende zorg Wmo en zorgt dat deze succesvol wordt afgerond
  • Organiseren en begeleiden van consultatie en gesprekken met zorgorganisaties en cliëntorganisaties als onderdeel van de inkoopprocedure.
  • Rapporteren aan management, stuurgroep en bestuur over de voortgang en resultaten van de inkooptrajecten.

Wat wordt er van jou gevraagd?

Eisen bij de opdracht:

  • Je beschikt over een WO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als projectleider aanbestedingen binnen het sociaal domein bij de overheid.
  • Je hebt ervaring met WMO aanbestedingen
Wensen bij de opdracht:

  • Je beschikt over kennis van het gemeentelijke sociaal domein, wmo- voorzieningen.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectleider van aanbestedingen binnen het sociaal domein bij de overheid met vergelijkbare complexiteit en financiële omvang
  • Je hebt ervaring met stakeholdermanagement in deze rol

Begint jouw trail hier?
Reageer direct
In het kort


Referentienummer 2024-07467
Locatie Utrecht
Startdatum 25 november 2024
Einddatum 1 januari 2026
Optie op verlenging Ja
Uren per week 32 - 36 u p/w

Sluitingsdatum 8 november 2024 09:00

Kan ik je op weg helpen?

Albert de Feij

a.defeij@bluetrail.nl
+31 (0)6 184 204 34
Whatsapp mij

Begint jouw trail hier?

Stuur ons je CV met een korte opdrachtgerichte motivatie.

Swoosh-CTA

Discover your BlueTrail

Onze weg naar jouw nieuwe carrière

Bluetrail-nieuws-2

Snelle respons en opvolging

Nadat jij op een opdracht hebt gereageerd, nemen wij binnen 24 uur contact met jou op en behandelen we jouw reactie.

Bluetrail-nieuws-1

Persoonlijk contact

We gaan met jou in gesprek. Wij kijken niet alleen naar je kennis en werkervaring, maar vooral naar jou als persoon. Dit is voor zowel de professional als de opdrachtgever belangrijk, wij willen de juiste match maken! Als we eenmaal de juiste match hebben gevonden, dan begint jouw BlueTrail en stellen we je voor aan de opdrachtgever!

Bluetrail-nieuws-3

Match en uitwerking

Bij een succesvolle match worden de contracten opgesteld. Door middel van innovaties en digitalisering proberen wij dit proces zo kort mogelijk te maken. Zo kun jij doen waar je goed in bent, terwijl wij zorgen voor alle administratie!

Bluetrail-nieuws-4

Heldere communicatie en ontzorging

Ook tijdens jouw opdracht staan wij altijd voor je klaar. Onze fieldmanagers zorgen er persoonlijk voor dan alles succesvol verloopt!

Swoosh-footer (1)

Follow our trail