Functieomschrijving
Als Service Level Manager lever je een bijdrage aan het verder professionaliseren van het Service Level Management binnen de afdeling IT. In deze positie werk je nauw samen met de Product Owners en de senior Service Level Manager. In gezamenlijkheid wordt de richting bepaald.
De werkzaamheden bestaan uit:
- Helder krijgen van de afspraken met leveranciers ten behoeve van een sluitende contractadministratie
- Ophalen requirements voor bij derden te verwerven diensten
- Vertalen propositie leveranciers naar voor NWO werkende oplossingen
- Opstellen overeenkomsten met dienstenleveranciers
- Actualiseren en optimaliseren contractadministratie
- Ondersteuning productteams en productowners bij aansturing van het beheer van geleverde diensten
- Het coördineren van aanbestedingstrajecten (enkelvoudig, meervoudig en Europese aanbestedingstrajecten) in samenwerking met PO en de centrale inkoopafdeling van NWO
- Inrichten en borgen overlegstructuur met leveranciers
- Onderhandelen en verwerken van verlengingen
- Primus inter pares bij escalaties met leveranciers
- Van de in te zetten kandidaat in deze uitvoerende rol verwachten we uitdrukkelijk een hoge mate van zelfstandigheid.
Wat wordt er van jou gevraagd?
Eisen bij de opdracht:
- Je hebt ervaring met het werken in een IT-afdeling, waarbij je al eerder verantwoordelijk was voor het servicelevel- en contractmanagement.
- Je bent gewend om procesmatig te werken en kunt taken structureren.
- Nauwkeurig: je let op details en vindt het belangrijk om zorgvuldig te werk te gaan
- Leervermogen; snel eigen maken van nieuwe werkzaamheden
- Communicatief vaardig, Je verwoordt en presenteert je goed; op papier en in gesprek.
- Flexibele houding, Je kunt je gemakkelijk aanpassen en snel switchen tussen (complexe) situaties.
- Samenwerken, Je deelt kennis, informatie en ervaring met anderen en stemt acties op hen af